Søk i denne bloggen

5.10.2009

GÅRSDAGENS FISKETUR








Jaja glemte vist å skrive noe serlig om den turen og den forje turen min dit:( Får vel starte med den forje.
Da tok jeg meg en kort tur fra ca 1800 til 2100 og prøvde meg på å meite gjedde men det blei ikke noe gjedde eller noe annet.
Men mikkel rev kom og prøvde å stjele agnet mitt den sniken!! jeg måtte bare litt bort for naturen kalte og når jeg kom tilbake hadde reven hue oppi agn glasset mitt med appetittsild!! Den stakk heldig viss når jeg ropte på den men den klarte jo å få tatt litt over halvparten av silda mi da...


Å da var det gårsdagens fisketur som gikk til skitthegga/grodalselva eller hva den nå hetter?? har hørt en del navn på den lille bekken!
Jeg tok med meg en stor bøtte mark og noen kroker + en stor cola og startet fra mølla og der kom jo han som bor der ut og hilste som vanlig=) og fikk beskjed om at fiskerapport måtte komme;).
han spurte også om jeg ville bli med på fjellet til sommern og det svarte jeg jo sef JA!!!! til haha.
Men tilbake til temaet! jeg fiska meg nedover og hadde på fisk i omtrent alle kulper men de virka ganske små og det virka helt håpløst å få kroka de.
Fiska meg hele veien nedover og plompa jo som vanlig noen ganger for mye men vannet var ikke så kaldt som jeg hadde trudd:).
Satte meg ca 30 min ved utløpet for der hadde jeg skremt 4 ørretter som sto rett oven for innløpet på et brekk der men det var det samme faanskapet her som lenger oppe i elva som ikke lot seg kroke!!!
Nå begynte klokka å bli mye så stakk ut til odden min for å se om ålen var i farta og det gikk vel 2 min før jeg så sena gikk sakte utover og dro til etter litt sprelling og krølling falt det av=/
Ny mark og nytt kast denne gangen gikk det på mens marken var på vei til bunn og da kjønte jeg at det ikke var ål så da trudde jeg det var abbor men den satt ikke denne gangen heller.
Sa til meg sjøl at dette er siste marken jeg gidder å sløse bort på det småtteriet her og kasta ut og fisken gikk på med en gang, men denne gangen fikk den svømmet litt før jeg dro til og nå hadde jeg fått kroka den godt nok opp kom jo den fisken det er bilde av høyere opp på siden
ER DET EN MORT ELLER BUK??? SELV TRUR JEG DET ER EN STOR MORT??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)