Søk i denne bloggen

7.14.2009

HVORDAN JEG EGENTLIG FISKER I ÅROSELVA NÅR DET ER LITE VANN!!!

Det var jo en som lurte på dette så da kan jeg forklare det ganske kort.
Jeg fisker hovedsaklig på floa vis den er etter kl 21 for er den noe serlig før det kommer det ikke ny fisk og den fisken som kommer er jævla sky så det gjelder bare å legge meiten der strømmen er og hjemme seg litte granne sånn at fisken ikke ser deg!!.
Ser fisken deg er den i havet igjen på noen sekunder og kommer ikke tilbake så det som gjelder er å sitte så stille som mulig og litt gjemt og ikke ha noen sterke farger nært deg eller skille deg selv ut så mye for da skremmer du som sakt fisken til havs igjen!!
Som utstyr bruker jeg 0,28 og en 9 fots stang som er beregnet på kaste vekter fra 10-30 gram så da skjønner dere at det dreier seg om lett fiske.
Når jeg fisker i stryka så fisker jeg meg neden fra og opp for da vil jeg se fisken før den ser meg og fisker omtrent bare der strømmen går hardest med mindre jeg ser fisk et annet sted.
Men når det er lite vann gjelder det egentlig bare å vite hvor fisken er og legge meiten sånn at fisken vil legge merke til den og bare vente for fisken er veldig sky!!! så ser den deg er det ikke sikkert den stikker men bare svømmer rolig under en stein eller noe og bare blir der til det er helt mørkt før den kansje stikker nesa ut igjen men den fisken kommer du mest sansynlig ikke til å få uansett!
SKITTFISKE!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)