Søk i denne bloggen

7.22.2009

NOEN DAGER TIL I ROMBAKKEN











Da har vi vært inne på hytta til Torfin noen dager til og sef vi har fisket en del men ble litt mindre fisk denne gangen.
Vi fikk kun de vanlige seiene.
Men jeg hadde jo et lite forsøk på treffe de virkelig store seiene i rombaksfjorden og vi hadde sett at de større seiene jaget småseien nesten hele tiden i strømmen der så da rigga jeg opp en hel sei på ca 700-800 gram med 1 stor treble krok for å få dette ned fort brukte jeg et 200 grams søkke.
Plassen ble valgt etter fatterns råd og det var bra langt ut men dybden var ikke så stor ca 60-70m
Fiska av plassen en stund og kjørte litt rundt med dette før jeg la meg enda litt lenger ut og lenger opp, tar opp hele agnfisken og det er enda ikke noe tegn til at det hadde vært fisk borti, men hadde heller ikke de helt store forventningene til dette prosjektet og plassen er bare valgt ut med den grunnen at fattern fikk en sei på 16 kg der for mange år siden så det jeg trengte var jævla mye FLAKS!!!!
I værtfall senket dette ned og sveivet opp ca 15 meter og det gikk vel kansje 30 sek før jeg så at sena ble slakk og jeg skjønte først ingen ting for det skulle bare bli dypere her så da måtte det jo være FISK!!!
Jeg dro til og de første 3-4 min klarte jeg å pumpe den inn et godt stykke og venta å se fisken vært øyeblikk, men fisken ville jo ikke opp!!
Den dro rett til bånn i et utras og jeg hadde ikke bremsen slakk heller!! fattern måtte bruke 2 hender og masse muskler for å klare å dra ut sene men den fisken tok det lett!!!
Når den kom til bånn var det en ny liten stillings krig der jeg ikke fikk inn 1 cm med sene!!
Men der røyk også sena!
Men hva kan man vente da?? jeg viste fra første sekund at jeg ville slite vis jeg fikk på fisk men hadde jeg bare satt litt mindre press på den hadde jeg kansje fått den og veit heller ikke hva det var for noe rart, men fattern er bombe sikker på at det var en av de store seiene som lever her men bestefar mener det var en stortorsk, det finnes jo kveite her og men sjøl har jeg ingen anelse om hva dette var men liten var den ikke!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)