Søk i denne bloggen

6.28.2009

STORLAKSEN LURTE MEG IGJEN!!!!

Trenger vel egentlig ikke å si at jeg var ute og fisket igjen i går?? har jo vært ute nå alle de siste dagene i elva.
I går tenkte jeg å se om det kansje var noen storlaks i hottvetthølen men var kun smått i den store hølen så gikk ned til kulpen og fiska lot marken drive med strømmen helt ned til brekket før jeg sveivet inn.
Når jeg sveiver inn ser jeg en jævla diger plog som reiser seg bak marken og hjertet har hoppet så høyt opp i halsen at jeg ikke får puste!!!!!!!! drar marken videre oppover og den følger etter ca 10 cm bak får lurt hele fisken opp i renna og der sitter jeg og ser på den, den bare sto og så på meiten min en stund før den prøvde å snu seg der men det klarte den ikke så da slapp den seg bare ned igjen!!! jeg flytta meg litt ned til den dypere delen av denne kulpen og sitter der men ser jo ikke laksen??? ossen kan en så svær laks bare forsvinne lurer jeg på?? men så skyter den bare fart rett opp i lufta 2 meter fra beina mine og når den treffer vannet spruta den litt vann på meg!!!
Blei sittenes her og se på den laksen som jaget opp og ned i den lille kulpen med meiten mitt utti og laksen må jo ha sett den!!!
Men jeg byttat til en 20 cm knall rød rapala som jeg fjerna alle treblingsene bortsett fra 1 og denne fikk jo da stå mitt i strømmen men laksen brydde seg jo ikke om den!!! så etter en stund med den setter jeg på en liten rød rapala men den ville den jo heller ikke ha!!!
Setter på meiten igjen og da er det litt mere liv i den men den biter jo ikke så gir den noen fri timer med å stikke ned på floa og der nede var det ikke mye å skrive om!! Det eneste tegn til liv der var jo 1 liten sjøørret, kansje 40 cm som forsynte seg grådig av småfisken her og den var ogsp borti meiten et par ganger men den svelget heldig vis den ikke så fikk den utti igjen før den ble skadet.
reiste rett opp og satte meg på samme sted hadde meiten mitt i strømmen og venta og venta, venta og venta enda litt før jeg ser laksen våkner utti der igjen!! Denne gangen er den bare oppe og slår litt med halen og jeg slenger meiten rett i hue på den med engang men det skjedde ikke noe før jeg begynte å lure på hva klokka hvar og den var vist 02.15.... da var det egentlig bare å reise hjem da og nok engang tapte jeg over storlaksen men neste gang da vinner jeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)