Søk i denne bloggen

6.01.2009

Samme sted som det bilde under


Da var denn helgen også over og dette har nok vært den deilgste helgen i år selvom jeg hadde ikke blitt sur om jeg hadde fått opp de 2 smålaksene jeg mista pågrunn av dårlig tillslag...
Iver stakk en liten tur ned til meg i dag for å prøve seg og han brukte ikke lang tid før stanga sto i bue;) Han fikk på hele jorda!!!! og han tok sena rundt hånda og gikk til vi hørte et smell men nei det var ikke sena men stanga hans etter bare 30 min fisking!!! SHITT HAPPENS!!!!
Etter et misslykka forsøk på å fikse det fant vi ut at han heller bare skulle bruke den nederste biten av stanga til å fiske med noe som gikk greit men fisken var ikke tilstede virka det som?? eller haddde noe som kunne ha vært storfisk for så det nappet og venta litt og sene gikk utover littegranne før jeg dro til og etter at jeg hadde spent opp hele stanga røyk sena?? Er egentlig ganske sikker på at det var en liten ål som har svømt under en stokk eller noe og satt seg fast der.
Jeg hadde jo med Snorre ned til elva på søndag også for å vise han den elva noe som var en ganske morsom tur for han:) han fant på gansk mye langs elvebredden så han kjedet seg ikke på den 6 timer lange turen!!
Vi fiska vel ca 1 time nede i svingen før vi prøvde oss litt oppover på strekket mellom renseannlegget og svingen før vi gikk ned igjen for å pakke og mens vi pakket slengte jeg meiten under treet på andresiden av elva og så etter litt at det var fisk på og kjente at det var tyngde der så strammet litt opp og fisken begynte å svømme mot meg når jeg dro til så det var litt for mye slakk når jeg dro til... Tillslaget ble for dårlig og fisken falt fort av.
Vi fiska oss oppover og kom til follestadbrua før det skjedde noe mere og da så jeg at sena gikk litt vel fort nedover og ga denne fisken enda litt mer tid før jeg dro til men da hadde fisken sluppet meiten så fikk bare opp kroken uten noe som helst.
Iver og sønnen hans med en kamrat dukka jo opp og når de kom var fisken borti igjen og denne gangen dro jeg til litt tidligere men igjen kom den litt mot meg så sena var litt for slakk når jeg dro til så denne falt også av veldig raskt grrrrrrrr.
Etter dette var det helt døtt og vi reiste hjem og jg fikk oppgaven å grille noe som ikke gikk noe serlig bra...
klarte å svi alle kottelettene og pølsene...
Jeg hadde jo også Snorre ut med jolla en tur og da gikk turen langs land mot ramton med 2 woblere utti etter sjøørretten og makrellen men det var døtt så prøvde vi oss litt etter torsken men den var heller ikke noe serlig intresert så da reiste vi like godt til ramton holmen og gikk en stund på land der og lekte litt med steiner og grus.
På vei tilbake rekker jeg ikke å kjøre langt langs land før den ene stanga står i stor bue og snella skriker og etter en bra fight løsner fisken av ukjent grunner...
Ny runde på samme sted og denne gangen biter det på samme sted og nå er jeg klar får å få den også;) kjører den steinhardt og etter litt får jeg opp en kilos lyr så løsner bremsen litt og da ser fisken sin mulighet og stikker rett til bunns og setter seg fast der men det skulle litt mere til for at den skulle løsne fra de nye krokene mine:D så dro opp hele tangklysa den gikk inn i og fisken fikk jeg hahaha.
Kjørte over plassen på nytt uten at noe skjedde så da dorget jeg bare videre og etter litt bytter jeg til en møresilda og da tar det ikke lang tid før jeg har på fisk og denne gangen er det sjøørret og det var en ganske pen sjøørret også og etter en kjempe morsom kamp får jeg dem omsider opp i båten.
Tar ut krokene og glemmer å gi den noen kakk hue før jeg holder den opp sånn at Snorre får se den skikklig og da ser fisken sin mulighet til å stikke av og plopp så var den middagen fri også:(
Det var det=) enda en lærerik helg var over med 3 store tabber for mye!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)