Søk i denne bloggen

6.26.2009

ENDA EN TUR TIL ELVA MED STORLAKS PÅ KROKEN!!!!!

Jeg hadde enda en tur i går og fisken var i bettet igjen på floa så på første kast rakk jeg ikke å sette fra meg stanga engang før så sena forsvinne fort oppover men når jeg dro til var det ikke noe der.
Satt der kansje 20 min før det samme skjedde på nytt men denne gangen satt den, men ble litt skuffet når jeg så størelsen på fisken for trudde den skulle være nærmere kilon med alle de kreftene!!!
Satt der noen timer til kun med noen smånapp og de vanlige flyndrene som aldri blir store og aldri klarer å la meiten min ligge.
fiska meg oppover men det var kun småfisk i bedeshølen og i fabrikken så da var det opp på follestad strekka og der var det også ganske døtt, men det sto 1 sjøørret enda der jeg så de 8 sjøørrettene/smålaksene i går men de hadde tydlig viss svømt oppover.
den ørretten viste ikke noen interesse for meiten min men stor interesse for å ta ørekyt, prøvde med en liten spinner og noen småsluker men de ville den ikke ha for den skulle ha ørekyt virka det som.
Tok også turen opp til gamle demninga for ofte står det laks og sjøørret der og siden det begynte å bli mørkt tenkte jeg kansje at de var bitevillige også.
Fiska langs fjellet der den pleier å stelle seg uten noe napp så reiste jeg meg sakte opp for å se om det var fisk der og det var det jo heller ikke da.
øverst i hølen der fiska jeg en stund før jeg hadde noe stort borti og ga den raskt slakk før den skulle kjenne motstand og strammet sakte opp før jeg dro til!!!.
fisken blei gal og den var ikke så liten heller så ut til å være over 80cm lang!!! så en skikklig krutt-tønne hadde jeg vist fått på kroken hehe.
lot fisken få gått av seg en del krefter og pressa fisken så høyt opp i vannet at vannspruten sto være gang den haddet et utras.
Men det gikk som det nesten altid går når man får på storlaks her og den klarte på en måte å få ut kroken så da fikk jeg tilbake enda en renspist krok ,,- menmen det er sånt som skjer!!!! men like surt værgang!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)