Søk i denne bloggen

6.27.2009

DET BRA FISKET I ÅROSELVA FORTSETTER:D

Tok meg en liten tur i går også men hadde ikke den helt store trua for floa skulle være veldig lav, bare rundt 60 cm og har ikke hatt noe bra fiske før, før floa har krypet opp mot 80+.
Fisket var veldig trekt den første timen før flo hadde kun noen mindre flyndrer og noen smolt på kroken men ca 1 time etter flo hadde jeg litt småbiting jeg trudde var en flyndre eller no så bare dro til og i andre enden var det vist en liten sjøørret til ca 40 cm, men den var ikke i nærheten av hva de sjørrettene jeg har fått de siste dagene for denne svømte bare litt rundt seg selv og hadde et forsøk på et utras men det klarte den ikke så da la den brei siden over og jeg fikk den på land.
Denne sjøørretten hadde også svelget så den ble med hjem som kvelds mat.
fiska meg videre oppover og i bedeshølen gikk det på enda en sjøørret i strømmen der og denne var en del sprekere men omtrent like stor som den forje! men denne hadde jeg kroka i munnvika så fikk ut kroken og ga den frieheten tilbake Smiley og det er også den første sjøørretten jeg har satt ut som har vært blank, feit, og over 40 cm så den hadde litt flaks der!! men jeg har jo allerede tatt en del fisk de siste dagene her!!!
Nå begynte jo klokka å nærme seg 00 så da pakket jeg sammen og stakk oppover men jeg kom på at jeg kunne jo teste fabrikken når jeg var her også.
Gikk opp til fossen og kasta litt i det nærmeste dyphølet der laksen pleier å stå på denne vannstanden men var ikke noe der denne gangen, men så noe som kunne minne om en laks som sto helt inntil land mellom 2 steiner der og kastet marken en halvmeter ovenfor og marken drev helt perfekt mot fisken, fisken tok meiten som om det skulle være den største selfølgeligheten!!! og tillslaget satt som det skulle og kampen var i gang!! den var nærmere 70 cm lang og det er jo ganske pen fisk det hadde det bare vært laks eller sjøørrett og ikke enda en gjedde!!!!!
Gjedda hadde fått mye juling i det siste for den hadde flere store sår på hue når jeg fikk den opp!!! + jigg i ryggfinnen!!!! og 5-6 meitekroker i gapet så denne gjedda har nok ikke hatt det lett her!!!

Kamraet mitt er ødlagt etter et lite uhell på sykkern for noen uker tilbake da... så det er derfor jeg bare har hatt mobil bilder og mobil bilder tatt rundt 23-00 på natta blir ikke brae!!! ser faktisk ikke noe som helst på dem så da gidder jeg heller ikke å laste dem opp

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)