Søk i denne bloggen

8.11.2009

FLERE BILDER AV STORLAKSEN FRA I GÅR:D



det blei tatt noen bilder av den store laksen fra i går og det var helt rått og få enda en laks på over 100cm i åroselva:D
Fisken tok på spinner i en liten høl ovenfor gamle demninga, faktisk på den plassen jeg fikk min første laks!!
Jeg hadde med meg en som heter Vidar og han hadde aldri fisket laks før.
Vi startet ved gamle demninga for jeg veit at der pleier det å være en del sjøørret og laks, han bruker i værtfall ikke mere en 5 kast før det smeller på ei feit 2 kilos kubbe som etter en liten kamp blir perfekt håvet av meg:D
vi prøver litt lenger nedover i stryka der men ikke mye liv så da stikker vi ned til gamle demninga og sier på vei ned at det altid står laks her men den er ofte vanskelig å få!!!
Jeg kaster 3 kast før jeg ser fisken tar men tillslaget sitter dårlig og den faller av!!
Etter en stund til ser jeg at laksen kommer tilbake bak steinen og denne gangen ser jeg fisken og får fiska på den:
Etter en del kast blir laksen sur og slår meiten med halen og kroker seg sjøl der igjen men den faller fort av!
Jeg prøver meg litt med spinnern og etter ikke mange kasta sittern igjen men denne faller også av! Den tok når jeg hadde 1 meter sene ute fra stanga så ble litt kort sene og den ville ikke gå med engang så den falt av, men på neste kast er den etter igjen men tar ikke!!!
Vi sitter der en stund til uten liv men går over hølen en gang til før vi reiser opp til en liten høl høyere opp.
Jeg får etter en liten sjøørret kansje 1 kg men den biter ikke og gidder heller ikke å satse noe serlig på den!!!!
Vi går opp men er tom for meit så da blir det spinnern som får kjøre seg litt i strømmen!!!
etter 3 kast ser jeg fisken slår etter spinnern og får hjærtet opp i hue!!!!! kaster noen kast til og den sitter!!!!
Det var ikke mye liv i laksen og den var også veldig snill!!! den hadde bare 2 forsøk på å gå ut av hølen og jeg måtte i elva begge gangene og det var bare å holde!!!!
Jeg hadde styringa hele tiden og lot ikke laksen få gå en mm i en vei jeg ikke ville!! så en del ganger når jeg var nødt til å holde sto fisken bare og prøvde å svømme mens jeg holdt så da sto spruten!!!! og etter litt krangling får jeg omsider den på så grunt vann at Vidar får tak i halen på den og dytter den på land, der gir jeg den noen slag med samekniven og jubern sleppes løs:D
Jeg ringer rundt og sier i fra og for å høre om noen har vekt men ingen hadde vist vekt den dagen.
De fleste som tippa på vekta tippet mellom 8-13kg, sjøl tippa jeg 9,0 til jeg fant ut hvor lang den var og den var jo 104cm noe som også er det samme som den jeg fikk på 11,5 så da var jeg veldig sikker på at dette var en 10+!! men alle vektene + den på posten viste ca 7 kg!!! den på posten er den jeg må bruke for det var den mest nøyaktige vekta den ble veid på og der viste den 7200gram
Når jeg sløyde den i dag fant jeg faktisk 2 meite kroker så noen har vært uheldige og mista den!!! men den satt heldigviss bra for meg!!!!
Dette var også den tommeste fisken jeg har sløyd!!! var jo faaan meg ingen ting i den!!! nesten ikke melke engang!!! så hadde jeg fått den når den var nygått hadde den nok vært 10+ men den dro vekta til 7,2kg så får vente litt med å si at det var en 10+ ;) Denne laksen har nok vært oppe 1 gang før for den hadde skikklig hake!!! og den var også ganske blank enda!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)