Søk i denne bloggen

5.24.2010

HELGAS FISKE




Ja da var jo denne helga over og ferdig med å høgge opp veden, blei litt fisking på kvelden og blei 3 bra gjedder 5,5 4,6 og 4,5 + en del smågjedder og alt fikk jeg på popper bortsett fra 1 liten gjedde på rapala.
Jeg starta med å dorge og etter litt er det noe som spreller og litt etter har jeg en liten 400 grams gjedde i båten som jeg bare slepper ut igjen.
Dorger rundt på nordsia av Harestuvannet før jeg dorger ut mot lille killingen og kommer til en liten kanal mellom killingen og harestuvannet der ser jeg at det fyker noen 2-3-4 kilos gjedder så da kommer jeg meg ut i kulpen der! 1 kast og poppern blir tatt 2 meter fra stangtuppen i et skikklig hopp!!!
Etter en frisk kamp med en bra gjedde som jeg veier til 5,5 før den får friheten tilbake
Noen kast seinere får jeg enda en pen gjedde på 4,5 som blir med til gjeddeburgere.
Lar kulpen være litt mens jeg stikker opp til Killingen og der får jeg en del smågjedder opp til 1,2 kg og alle får frihetene tilbake.
stikker ned og tar noen kast til men får ikke mere før jeg reiser hjem.
Dagen etter blei det også noen kast og en gjedde på 4,6 + en del smågjedder men har på en ganske bra gjedde som stikker av med poppern min!!!
Jeg fikk jo ikke sett den skikklig selvom jeg kjørt den 15-20 min i værtfall men en som står fra land fikk jo sett den! Og han fikk på en ganske bra gjedde litt etter som jeg måtte kleppe for han og den gjedda blei veid til 8,9 kg! Han satte den ikke ut igjen da... Han mente i værtfall at gjedda jeg mista var minst 20 cm lengre!!! Men sånt liker jeg ikke å tenke på!! Blir jo nesten redd for å vaske fingra sine der!!!

2 kommentarer:

  1. Hei Viktor, fin blogg! Jeg har et spørsmål som kanskje ikke er helt i din gate, men jeg prøver likevel ettersom jeg ser at du fisker litt i Steinsfjorden.

    Til sommeren flytter jeg til Østlandet og skal være med på min første krepsesesong. I den forbindelse lurer jeg på hvordan man fisker brasen (krepseåte)? Er det med garn og i så fall hva slags garn? På hvilket dyp og hvor langt fra land finner man fisken? Er fiske etter brasen begrenset av noen sesong?

    Har du peiling? Blir i så fall glad for svar!

    Vennlig hilsen Morten Sangvik (mortensangvik@hotmail.com)

    SvarSlett
  2. har sendt deg mail så får du bare si ifra om det er noe mere du lurer på for kan ikke jeg hjelpe deg veit jeg om noen som kan;)

    SvarSlett

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)