Søk i denne bloggen

7.26.2009

MASSE NYE BAR BILDER OG EN DEL STØRRE FISK:D
















Jaja ser at den forje bloggen min kom ikke opp med alt for der skulle det være masse bilder og masse skrift men neida, noen hadde lukket dette vinduet selvom jeg sa at de ikke skulle gjøre det mens jeg var oppe litt men skal prøve å få skrevet det på nytt!!!!

Det har gått helt i surr for meg vilket dager som det skjedde men skriver opp dagene som jeg kommer på dem.

Vi hadde jo en dag ut med snekka til bestefar ut til noen bra fiskeplasser men det blei jo mest småsei og ettere vært gikk jeg lei av den småfisken opp til 2kg og satte på en sei på ca 500gram senka dette ned med litt bly.
Mens jeg venta på storfisken fikk martin noen småtorsk opp til 2,5 kg men etter vært kjenner et lite nøkk og et til og enda ett før jeg kjenner litt tyngde og da slakker jeg og gir den noen meter før jeg drar og da sittern:D
Men stor var den heller ikke så fikk den opp ganske fort, den var bare rundt4,-4,5kg
Etter dette skjer det ikke stort bortsett fra masse småsei.


Vi tok oss enda en tur til rombakken for å lage blylodd til trolling og for å sette en line så jeg fikk beskjed om å skaffe masse agn!!!
Jeg stakk først til kraftstasjonen for der pleier det altid å være masse sei men det var ganske dårlig der, det vil si 5 sei på land etter kansje 40 min.
Mens jeg sto der og prøvde å få sei treffer jeg bunn og strammer opp og og begynner å sveive før jeg setter meg fast igjen, jeg skjønner at dette ikke er bunn ganske fort for den raser ut noen meter før jeg klarer å pumpe den enda litt mere inn før den stikker av med 10meter i et utras og da skjønner at dette ikke er en av de mange 4-5kilos torsker som holder til her!!!
Jeg klarer etter vært å pumpe denne fisken inn og veit at fisken er veldig nært og at jeg vil se den værtøyeblikk og hadde det ikke vært for en storstein der hadde jeg sett den så går litt vekk derfra for at den ikke skal sette seg og det gjør at jeg står lavere så da ville jeg ikke se fisken på enda enda noen meter, men samma det det som sto i huet mitt var '' hvordan i hellsike skulle jeg få denne opp der jeg sto??? For det var nærmere 1 meter ned til vannet og det er sterkstrøm der men det løste seg selv, fisken retta ut krokene på sitt siste sprell og falt av:(
Jeg retter tilbake krokene og fisker litt til før jeg stikker tilbake for å reiser ut med båten i stedet for da kunne jeg bare kjøre litt i strømmen og pilke der noe som også funka veldig greit!!! 10 min og 15 sei:D Da sier det seg selv at jeg ikke kjørte fiskene noe serlig og det er 5-8m der jeg pilka!
Jeg fikk selfølgelig ansvaret for å agne lina og å kjære opp agnet så etter det var det bare å reise ut og sette dette!!!
Etter at den var ute gjorde vi en satsning på den plassen jeg mista den store fisken tidligere og jeg agnet på nytt men hadde ikke med meg noen store trebler og hadde heller ikke noe serlig stort agn men fikk jo dette ned der og etter vært begynner det å bli ganske dypt.
Vi driver litt før jeg kjenner noen napp og det fortsetter bare sånn å småbite helt til jeg endelig har fastfisk men denne er ikke stor og kjønner at dette må være en uer så da fant vi vist en plass med uer som bestefar ikke viste om og det er meget bra gjort!!!!!
Fikk den opp etter litt sveiving og den var av helt ok størelse ca 1 kg.
Etter dette prøver vi å sette 2 sniker her og begge de flyte greiene vi bruker er under vann når vi kommer tilbake så da er det mye fisk på dem men når vi fikk dette opp hadde alle falt av! da fant vi heller ikke ut hva det var vi hadde på men fattern sier hyse noe som stemme!!!

Vi skulle endelig få dra opp den lina vi satte i går og jeg tvilte en god stund på om bestefar hadde sendt oss til riktig plass for de første 300 meterne var det ikke fisk på!!! men på de siste meterne hadde vi 6 brosmer 3 tors og 3 uer!!! brosmene var ikke så små heller med største på 6kg og minste på ca 3 kg 2 av torskene var i 3 kilos klassen men en stor en på 14 kg fulgte også med opp!!! uerne var rundt 1 kg

I dag var vi helt pudding alle 3 og det var nok på grunn av varmen så vi fikk egentlig ikke gjort noe serlig i dag men bestefar tok oss med ut og spiste på en resturant her da:D
I morgen skal vi kansje til dyrehagen men det er bare viss være er bra nok!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)