Søk i denne bloggen

7.19.2009

dag 2 og 3 med storfisk!!!!!!






Som sakt i overskriften jeg har fått storfisk denne gangen:D en ny pers på sei faktisk:D
Jeg fikk den når jeg egentlig var ute etter småsei som vi skulle bruke som agn og når jeg da kom til kraftstasjonen sto jeg bare der og så litt før jeg startet å fiske.
Når jeg sto der så jeg at det gikk masse småsei helt inne på land omtrent og så ser jeg plutselig noen større skygger litt lenger ut som skyter fart inn i seistimen og da skjønner jeg hva som sjer 0g kommer fort igang med å fiske og utnytter at småseiene står så tett land til å røske et par opp og etter det begynner jeg å se om de større er intresert i møresilda mi.
etter 3 kast klarer jeg endelig å treffe et sted som det ikke er så tett med småsei at jeg får fiska og da sittern med engang og!!!! og etter noen heftige utras fikk jeg den inn på grunna en bra svær sei ser jeg!!! Men fy faan så tynn!! 85 cm lang og 3,5 kg men siden gamle persen på sei er 2,5 kg har jeg jo forbedret den med 1 kg:D
En ting jeg synes er rart er at den store seien har lakselus på seg??
vi fisker litt til den dagen og får masse kilos sei som vi bare setter ut igjen for vi har jo alt vi trenger av agn!
Jeg står litt igjen etter at de stikker tilbake og jeg får på en av de vanlige småseiene og når jeg får den inn på grunna ser jeg at en ganske stor torsk er etter seien min så da lar jeg seiene få svømme litt rundt der ute og den veit tydligviss at den har en torsk etter sei!!
Men torsken ga uheldig viss opp med å ta seien min:(
Etter dette stakk jeg bare tilbake til naustet igjen.
Når jeg kom tilbake til naustet og åpner døra skjønner jeg med engang hvem som har fyret opp for det er minst 50 grader der inne før vi skal legge oss og jeg klarer bare ikke å sove når det er så varmt! så klarte ikke å sove noe den natta!!!!
Dag 3
Det er dritt vær men vi gjør litt småtteri langs naustet før jeg lager til hva jeg kaller passe agnbiter til snikene/ståsnørene.
Etter at de har fått ut den første snika slepper jeg ned en 250 grams skarpsild med en seibit på og denne treffer bånn etter ca 1 min og rekker å stramme snøret før jeg har fast fisk og etter litt sveiving får jeg opp min første uer så da har jeg fått en ny art på stang og:D
Vi setter den siste snika og en krabbeteine før vi reiser til land på grunn av at det blåser ganske bra 0g pøsregner!
Jeg og fattern henter jo disse snørene litt seinere og den første vi tar opp ser vi var en fullstendig bom!!! over hode ingen fisk og det har bare vært fisk borti 2 av 20 kroker!!!!
Så da var vi ganske spente på den siste og der får vi opp 9 uere 5 av dem er spisefisk og resten ble ørnemat og måkemat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)