Søk i denne bloggen

7.29.2009

SISTE DAGEN I NORDLAND:(














Kan vel begynne med at jeg savner dette stedet allerede for jeg trives så godt her oppe i nord!!!!
Så synd at vi må reise hjem alt.
I dag var i inne i rombakken igjen og i dag skulle storfisken på land, men først måtte jeg fange middag og fattern sa at jeg fint kunne kjøre med 2 stenger på engang og det gjorde jeg en liten stund!
Helt til jeg passerte elva som renner uten for hytta for der gikk det på 2 sei i 3 kilos klassen på begge stengene!!!!
Jeg tok inn den på haspel stanga først men den falt av ved båtripa og den andre hadde ikke fått gått av seg engang når jeg startet på den så da måtte jeg bare la den gå enda en liten stund før jeg fikk den inn til båtripa og der klarte jeg å bomme med huttn eller kleppen som vi kaller den hjemme så mista den også men kasta ut woblern min på nytt og kjørte 10 meter før snella mi skreik igjen og denne ble kjørt etter alle kunstens regler og hyttn satt perfekt midt i mellom øya så den ble med dau opp i båten, denne var noe mindre en de 2 jeg mista men okei størelse 2,5 kg
fikk kjørt litt til før neste fisken satt men denne var noe mindre rundt 1-1,5kg kom meg ikke noe serlig lenger før jeg fikk på 2 kg.
Nå tok det nesten 5 min før neste snelle hyl og denne fisken var opp og slo med hallen med engang før jeg så fisken og hadde 4-5 hissige utras så misstenkte en stund at det var en liten laks eller pen sjøørret men når jeg fikk den nært båten så jeg at det bare var enda en sei i 2 kilos klassen!! men har ikke vært borti en sei med så mye krefter før!!!! etter denne fikk jeg på en sei til rundt 1 kg som jeg lot gå litt i håp om at den skulle spytte ut kroken min, men neida den satt og godt men så kjenner jeg det jeg har ventet på lenge en stor fisk har tatt den lille seien!!!.
Jeg slakker litt og gir den en liten stund og håper på at krokene sitter sånn på seien at jeg vil klare å kroke den store og det klarer jeg:D Etter en kort kamp der den store fisken bare raser avgårde med 15-20 meter før den bare faller av:(
Etter dette reiser jeg inn og spiser middag og det er seff grilla sei som var helt fersk!!!! og det smakte synsykt godt!!!! så forspiste jeg skikklig på grilla sei:D
Etter middagen prøvde jeg og fattern oss på storfisken og reiste ut til den plassen som den torsken på 14 kg beit men der var det ganske døtt så da reiste vi ut til en av bestefars stortorsk plasser og dette så jeg at faktisk var den plassen jeg fikk den herlige dobbel fangsten av stortorsk for noen år tilbake med en på 8 kg og en på 5 kg men denne gangen var det ganske døtt en stund!! Viss jeg ser bort fra al den småseien opp til 2 kg som beit! men etter litt treffer vi endelig torsk:) og den veide i værtfall 20?? (skulle ønske jeg kunne skrive dette med veldig små bokstaver men det var gram og ikke kg:0(:::)
Men før vi skal tilbake for å dra opp båten får jeg da en liten torsk rundt 3 kg som fikk lov til å svømme videre:) og når jeg da kommer til neste år eller til høsten igjen er nok den rundt 4-4,5kg for den var jævla tynn og det var omtrent all seien og!!! og de som ikke var feite var fulle av kveis!!!
NÅ HAR JEG SKRIVEKRAMPE SÅ HADE SÅ LENGE OG NESTE BLOGGINNLEGG BLIR VEL OM ÅROSELVA IGJEN:0P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)