Søk i denne bloggen

12.05.2011

jaaadda!! ENDELIG KVEITE FRA LAND!

Da fikk jeg virkelig nooe og skrive om igjen etter enda en helg ute med fiskestang langs vår lange kyst et sted. Og på lørdagen etter en del timers fiske og hvor man har lurt på hva som kunne ha vært feil med hvordan jeg fisker og sånt får jeg en tlf og etter og snakka litt i tlf ser at stangtuppen bøyer seg litt før snøre forsvinner i 100 uttover og jeg bare sier hade til han jeg snakker med og setter inn et tillslag! FAST FISK!! etter en ganske ok kamp får jeg endelig se fisken min og jeg får noen til og hove den for meg for ser at den bare henger så vidt det er i 1 liten krok og etter litt kløning med hoven hvor jeg truer med og drepe han viss han somler bort fisken kan han hove kveita for meg på andre forsøket og når han har løfta opp kveita og jeg skal til og ta ut kroken ser jeg at det er kunn agntråden igjen i kjeftn på kveita! Kveita var rundt 2-3 kilo og under minstemålet så jeg fikk da bært fisken pent ned til vannet og satt den ut igjen og den forsvant bra raskt ned mot dypet hvor den skal bli en 30-50 kilo til neste gang jeg kommer for og ta den! 
 trur detta gliset forteller nok! lurer litt på om han som håva fremdeles har hørsel etter det lille jubel brølet og seiers runden min men pytt pytt :P 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)