Søk i denne bloggen

2.14.2009

det er bra å se at i værtfall noen er fornøyd med at jeg får små fisk;)
vis noen mener det er noe annet en kolmule er det bare å si i fra for jeg er overhode ikke sikker på om det er det!!


mine 2 små fisker.
drammensfjorden.
utstyret mitt og han jeg var med

den fisken der var helt dau så ble overasket over at det var en fisk på når jeg sveivet opp....... pilken er på ca 100 gram og rundt 12 cm lang grønn gul og rød
her ser dere bildene av det jeg trur er en kolmule=) og det er en ny art for meg;)
det var helt nydelig vær denne dagene og fisken beit etter vært men det var jo bare smått men det er morro uansett:)
her venter jeg på at fisken skal bite!! og som dere sikkert ser bruker jeg en ganske lang stang og grunnen til det er at da får jeg mere fart på pilken, får mye bedre tilslag og har mere kontroll på fisken syns jeg
en liten torsk på max 600 gram som jeg fikk på ballansen i drammensfjorden

3 kommentarer:

  1. hvis den er svart i munn og svart i magen så er det en kolmule...
    "østfoldgutt"

    SvarSlett
  2. Det er ingen kolmule, men hvitting (Merlangius merlangus). Du kan lese meir om arten her: http://fiskipedia.no/Arter/hvitting.html

    Helsing Arve

    SvarSlett
  3. ok takk for svar=) jeg har fått noen vitting før men siden denne var veldig tynn og lignet over hode ikke på noen annen vitting jeg har fått var jeg i veldig tvil...

    SvarSlett

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)