Søk i denne bloggen

5.31.2011

1 natt-tur ved en sideelv til namsen

Vi skulle da få fiske på et strekke ved øvre namsen da og etter en knall god middag servert av noen i klassa stikker vi oppover til en sideelv og her rusler jeg da neddover med markstanga og er borti et par fisk på friline meite med bare krok og mark UL utstyr bruker jeg. Kjenner jo litt fisk neddover men ikke det store. Som vanlig har jeg en som henger etter meg da for jeg har vist fått et rykte på meg for å ta litt fisk... Etter et stykke finner vi jo en sjø da og her er jeg enda sikker på at det står svær ørret og røye men de store var ikke i bettet men kompisen min Christer mister jo en flott ørret ved landing for å få en til noen min seinere og samma gjør Lasse mens jeg kjenner lite før jeg slenger på en litten svart wobler og på første kaste med den mister jeg en fin fisk  og får fort opp en litten en på 30 cm som fikk svømme videre for å bli en 3-4 kilos. Vi må stikke neddover for skolebussen kjører jo neddover til campen igjen. Jeg rusler neddover elva og fisker litt neddover uten no liv men et stykke neddover finner jeg en fin elv som renner ut i namsen da som jeg igjen finner en sidebekk som er av perfekt størelse for UL fiske med mark og krok bare og ikke langt oppover der finner jeg en ørret på 40-50 cm som står ved et vælva tre. Jeg kommer meg ikke inn på fisken uten at den forsvant så da rusler jeg videre oppover og får 1 litten ørret på kansje 20 cm.








Kommer opptil en flott høl som som det går en bru over og sitter joo litt her da før Lasse Christer og Simon dukker opp da og de får jo stå der og kaste litt da mens jeg bare har marken utti vannet. De stikker joo ganske tidlig til og med før det beste fisket pleier å starter og det skulle straffe dem! går kansje 2 min fra de stikker til jeg kjenner det småbiter ved siden av en stein og ser sena stopper!! Venter 2 sek før jeg gir et tillslag og fisken setter i 100 og hælvette oppover elva!! røsker med seg i værtfall 15-20 meter på noen sekunder!! Jeg skjønner jo med engang at detta er fin fisk! Den hopper 1 skikklig gang og enda et heftig utras på tvers av elva og jeg får den innover og på land! Jeg skjønner faan ikke hvordan de ikke kan ha hørt meg jubla når den havna på land for det var litt av en kubbe!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)