Søk i denne bloggen

3.21.2011

hæljetur med fisk

Jeg bestemte meg bare på torsdag kveld at jeg like godt kunne pakke teltet og fylle sekken med mat og fiskeutstyr for hadde funnet ut at det gikk buss fra grong til den nye fiskeplassen min.
Jeg stengene og alt var jo ute rundt 23 på fredags kvelden men ambis snella mi hadde slutta å virke:O sveiva får ikke tak lenger til spolen så går ikke å sveive inn.... så den stanga sto jo bare der. 
Etter 10 min går jeg bort til lyset og ser på grunna etter torsk men der så jeg jo bare noen storsild som gikk og spiste så jeg tar en liten krok og litten bit fra en hvit plastikk pose og fisker med denne etter silda og får da en 3-4 stk før de forsvinner og flere blir det ikke. 
Er ikke mye liv på stengene med agn men noe er borti og biter med litt mellomrom før jeg går og legger meg. 
Står opp rundt 05 og fra 06-14 kommer det rødspetter og sandflyndrer opp så fort jeg klarer å dra! setter meste parten fint ut igjen men noen kilo med flyndre blei det da på meg! 


 De første 11 stk jeg tok og etter dette så gadd jeg jo ikke å ta flere bilder av flyndrene. 
Men fiskt roer seg uttover dagen og det blir bare en 2-3 flyndrer i timen etter det hvor de fleste bare går ut igjen men tok da kansje en 6-7 flyndrer til fram til 16 tia for da hadde det vært døtt 1 time. Da la jeg meg og sov til sjøen snudde igjen kl 19 fra 19-03 var det samma kjøret igjen og da var det ganske mange som hadde svælja agnet og kroken så da blei det også tatt en haug med flyndrer før jeg legger meg rundt 04. 
Kryper meg litt ufrivillig ut av en varm sovepose på søndags morran for da var det passe kaldt!!! colan min hadde fryst og samma med pølsene!!! 
Fisket nå var ganske elendig så slutta fort å meite men satte på en wobler og gikk etter sjøørretten i stede noe jeg ikke angrer på!!! gikk og kasta en 5 min før det bråstopp og sena raser uttover med en helsikes fart!!! forsvinner jo 6-7 meter på noen sekunder før en smellfeit kilos ørret går rett til værs! Etter en ganske morsom kamp får jeg den på land. tar 1 kast til og da tar en litten ørret woblern noen meter fra meg men den faller fort av! 
Været var ganske vekslende kan man jo si! starta med sludd og friskbris men på lørdags morran var det sol og vindstille men rundt 11 tia blir det plutselig hølj regn som går over til snø og så over til hagl og så kraftig vind at stengene nesten blåste over rekkverket!!! før det slutta utpå ettermidagen hvor det bare blåste og regna noen timer før jeg fikk full snøstorm fra da jeg gikk og la meg til rundt midnatt og etter midnatt hadde jeg jo i værtfall stiv kuling igjen noe som gjorde at jeg ikke kunne fiske lenger for stengene holdt på å forsvinne gjentatte ganger!! 


1 kommentar:

  1. Hej Viktor!
    Du är en sann sportfiskenörd=))
    Grattis till fin öring samt till plattfiskarna!!

    "skitfiske & kraftigt böjda spön"

    Mvh/David "gösen"

    SvarSlett

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)