Søk i denne bloggen

10.06.2010

4 laks og 1 ørret i dag

Da satt jeg i soffan igjen etter en knall dag med fiskestanga. Starta oppe ved den øverste demninga i seter namsen og der fiska jeg først med flua men den ville ikke fisken ha så bytta etter vært til sluk.
Første kastet sitter det en pen ørret på 800-900 gram kaste etter sitter det enda en! Kjente med engang at det var en bra fisk men den viste seg fort når den gikk som en torpedo i overflata!! etter enda noen heftige utras får vi den da inn til land og så med engang at det var en nydelig hannlaks! så etter måling, kjellprøve og et raskt bilde fikk den friheten tilbake=)
Tar hele 3 kast før jeg har på enda en laks og den kjempa jævla godt for størelsen ja! men en laks på 53 cm holder jo ikke lenge da!

 Denne får fort frihetene for var vill laks dette også.
Etter å hivd i meg en en middag og piska John ut fikk vi da noen timer i Sandøla da. er fort borti 1 og mister 1 før det blir stille fram til det mørkner da smeller det på en litten hannlaks ca 2 kilo, ganske nygått vill laks så den måtte ut igjen den også.
Etter en stund til bytter jeg til en svart wobler og tar ikke mange kastene før jeg kjenner at jeg har fast fisk og denne var av bra kaliber også så etter en litten løpetur og en heftig kamp får jeg den på land og heldig viss erre tydlig av dette er en oppdretts laks på 86 cm så den måtte da bli med hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)