Søk i denne bloggen

7.29.2010

2 LAKS TIL I ÅROSELVA


Var ute noen timer forje natta og da var det ganske døtt i bedeshølen og fabrikken så da tenker jeg på å fiske meg oppover follestad. Måtte bare ta noen kast under brua for der har det lett for å stå noen sjøørrett og etter en 3 kast kjenner jeg det biter og fisken får 4 sek før jeg røsker til!! Fisken forsvinner i et jævla utras helt ned til brekket i follestad kulpen! ca 30 meter lenger ned! der får jeg endelig roa den litt men denne laksen elsker tydlig viss å hoppe og bråsnu i overflata så vannspruten står!! Etter min livs kamp med en smålaks får jeg den på land!
 Trer på ny mark og kaster utti og denne gangen kommer ikke marken langt før jeg kjenner det biter igjen!

Samma regla her,4 sek før jeg røsker til! denne laksen er mye roligere så skjønner med engang at den er noe større! men etter litt blir den helg geern! og svømmer 2 meter og hopper 1 meter rett opp! drar med seg ganske mange meter sene før den gjør enda et skikklig hopp! og noen meter lenger ned gjør den et enda værre hopp!!
Etter dette er det en del fram og tilbake med veldig mye plasking i overflata hehe:D Men jeg vinner da til slutt over denne laksen også:D Etter dette gidder jeg ikke å fiske mere men starter bare på veien hjem!
ca 5 på den største og 2,5-3 på den andre.

Litten fysak som svelga marken min:P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)