Søk i denne bloggen

5.27.2010

Jeg får da bra med fisk





Ble bare en kort tur innom jobben i dag før jeg stakk til elva for å fiske litt til for nå trudde jeg at årets første laks skulle ha kommet opp i bedeshølen men etter at marken hadde vært litt rundt i strømmen der og jeg hadde spist maten min stakk jeg ned til floa og det gikk ikke mange min før jeg så at sena gikk uttover og jeg drar da til! og litt sprelling av en kansje 15-20 cm laksyngel var den ute i strømmen igjen.
Fiska da der nesten 2 timer før jeg stakk oppover til bedeshølen for å fiske på brekket der for jeg syntes jeg så fisk som gikk opp stryket neden for renseannlegget.
Gikk ikka mange kastene før jeg kjenner det tar greit i evja og jeg venter litt før jeg drar til men den sitter ikke så fisker da videre.
Etter vært kommer det en annen som skal prøve seg og han hadde akkuratt vært nede på floa han også men hadde heller ikke fått noe der.
Jeg bruker noen kast til før en 800-900 grams ørret hopper en halvmeter fra beina mine så da slenger jeg marken der og det gikk ikke mange sekundene før jeg kjente det var fisk der igjen men denne satt ikke!
Fisker videre der den viste seg og etter litt ser jeg at sena flytter seg uttover i strømmen så venter da litt lengre denne gangen og drar til!
Joa den satt da denne fisken og etter en ganske bra kamp hvor jeg trur det er en liten laks men når den blir litt sliten og han står klar med hoven ser jeg at det er enda en pen sjøørret, etter enda noen ville utras kunne han hove en smellfeit 1,39 kg nygått sjøørrett full av lus! Fisker da der enda litt til og er borti fisk et par ganger før jeg fisker meg oppover til follestad uten å se eller kjenne mere fisk så da sitter jeg på med en jeg kjenner der til Bødarn og rett hjem for å eta middag.

2 kommentarer:

  1. Hei! det er første åre jeg skal fiske i åroselva så jeg trenger noen tips: hvor er det best og fiske, hvilken måned er det best og fiske i, når på døgnet er det best og fiske og hva man skal fiske med. tusen takk hvis du svarer på det.

    SvarSlett
  2. I åroselva er man egentlig avhengig av vann for å få noen god oppgang så, så lenge det er vann i sesongen er det god mulighet for å få fisk overalt egentlig.
    Men Bedeshølen, fabrikkhølen og follestad strekka + vaskeberget er de stedene det blir tatt mest fisk.
    Man får sjeldent bra fiske før i august-september og da kan man få bra fiske egentlig nesten uansett for da går fisken så godt den kan.
    Men å snakke her blir litt lite privat egentlig så ta kontakt på msn eller mail;) frisk-16@live.no eller 47819932

    SvarSlett

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)