Søk i denne bloggen

1.02.2010

ÅRETS FØRSTE TUR MED PEN TORSK





Jeg og Iver rektor på gamle skolen fikk oss noen timer på isen i sætre og det tok da ikke så lang tid før en fisk fant ut at det var mulig å bite men den satt ikke første eller andre gangen så da flytta jeg meg bort et stykke.
Der tok det ikke alt for lang tid før jeg jeg kjente at det var noe liv der nede men trudde det bare var en mini torsk til den begynte å svømme og da raste den avgårde!
men som de fleste andre torsker hadde ikke denne heller kondis til å holde på så veldig lenge så fikk den da opp i hullet før kroken løsna og da fikk jeg da fanga den i hullet igjen og lempa den på land!
Tippa 3,8 og Iver 4,0 men begge hadde feil... 4989 gram så den var da pen nok=)
Han mista en liten torsk på 1,5-2 kg og jeg fikk en liten en til før vi reiste hjem igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)