Søk i denne bloggen

10.27.2009

EN SEN SØNDAGS RAPPORT















Var ute en tur og teste noe nytt for han som jeg jobber hoss på torsdager og han har fått inn noe nytt og spennende fra kina som jeg fikk æren av å teste ut:P
2 Av slukene var ganske like vanlige sjøørret sluker men så var det de 2 siste slukene og den selvlysende blekkspruten da, de ligna ikke på noe jeg har sett før og under testfisket ble det litt banning men årsaken finner dere lenger ned når jeg er ferdig med å skrive denne bloggen!
Jeg starta med den lange tynne sluken som ligner veldig på en annen sluk jeg hadde før og det er den lange tynne.
den hadde ikke noen over raskende bevegelse men gikk ganske rett fram med litt vrikkende gange og fungerte fint i høy fart så burde funke veldig fint til sjøørret, sei, lyr og horngjell + makrell.
Den noe tykkere sluken med 2 finner har jeg ikke sett noe lignende til enda men ser ikke borti f
ra at det finnes for er noe som virker kjent?? men i disse fargene trur jeg det bare er denne og den andre som er i buttikken.
Den går veldig fint i vannet og torsken var veldig intresert i den! Gjedda vil nok også hive seg over denne uten å nøle og til sjøørret og laks i elv er den ganske grei så lenge det ikke blir for mye strøm og fart for da begynner den å hoppe på vannflatene!

Og så har vi den gullfargette sluken som er veldig bøyd og har en veldig tydlig gange! Den bør funke kjempe bra til alt fiske på roligere stedet hvor du ikke må sveive fort, for sveiver du litt for fort begynner den å hoppe på bølgene
og det er ikke rare farten som skal til heller, til torsken gjør den en bra jobb!!


og da kommer den siste og den rareste greia som ga noen uventette problemer jeg aldri har hatt før!!! for med denne og en hekle ble det 4 makrell i båten, makrell mista ved båtripa og 3 sild mista under båten, ingen av de jeg mista satt på blekkspruten for satt de på den var det nesten håpløst å få dem av igjen!!! så mens jeg drev å prøvde å løsne den ene makrellen forsvant nesten stimen
men var noen under enda og slapp rett ned i og de beit så da hadde jeg full hekle men ingen på blekkspruten som jeg kunne se? Den øverste makrellen falt av og da festa den kroken seg fast i båten men fikk fort løsna den men hjalp lite for når jeg skulle løfte dem over bord begynte den nederste å svømme og satt krokene seg fast igjen når jeg hadde 3 makreller over vann og de sprelte seg fort av og de 2 siste falt av før jeg fikk løsna dem....
neste ned slepp kom ikke langt før jeg hadde 2 sild på og fikk opp den ene og den andre falt av, siste nedsleppet sitter det en torsk med engang jeg strammer opp etter å ha truffet bånn men den er ikke mere en ca 1 kg så gidder ikke å ta den med hjem.

Bortsett fra dette var turen et sant hællvette for hadde drit vondt i hue og hosta værre en jeg har gjort på lenge og det blåste drit surt fra nord og ble nødt til å avslutte fisket på grunn av vinden.
Veien hjem over skauen i mørket med huepine og føltes som noen brukte slegge mot hue mitt værgang jeg hosta gjorde ikke turen noe bedre.



Men Asker har fått tak i en nye spiller som skal spille sin første kamp den 3:D

Fakta René Corbet:

Født: 25.06.1973

Nasjonalitet: Canadisk

Posisjon: Venstre ving

Fatning: Right

Høyde:185 cm

Vekt: 90 kg

362 NHL-kamper: 132 poeng

142 AHL-kamper: 145 poeng

328 DEL-kamper: 235 poeng

Sist sesong i Mannheim:

55 kamper – 39 poeng

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)