Søk i denne bloggen

10.19.2009

EN LITEN TUR IGJEN:D

Ja det var fanden meg på tide ja! Tok meg en tur ut med jolla og fikk 1 torsk og 1 sild, mista flere småfisk som jeg trur var sild og været var knall fint!
Det skjedde egentlig veldig lite spes bortsett fra at når jeg akkuratt hadde mista noe jeg trur var sild så skjennes det ut som jeg sitter fast! Det kunne ikke stemme for jeg trudde jeg var rundt 30 meter over bunn så jeg stramma godt opp og etter en liten stund skjer det jeg venta på! Det ble liv der nede og den tar med seg noen meter sene og begynner å svømme rundt der nede og tauer båten med strømmen men jeg får overhode ikke inn 1 cm på snella så jeg ser at jeg bare må gi den den tiden den trenger. Men den fortsetter slik og bare svømmer litt rundt der nede akkuratt som om den ikke vet at jeg har lura noe i kjeften dens.
Etter en stund til kjenner jeg endelig at den begynner å panikk så da forsvinner den nedover i et utras og begynner å stange nede ved bånn i stedet og endelig får jeg inne litt sene og litt til før den står bomfast igjen. Jeg slakker på bremsen og ser om kansje det vil få den til å endre oppførsel men nei da den skulle bare stå der nede og stanga og svømme rundt i sirkler på ca 100 meters djup. Det hele ender med at jeg nesten mister ballansen når fortommen til flua ryker og jeg må sveive opp bare for å se at den hadde ryki den ene opphengern.
Jeg blir her ute litt til og har noen flere kontakter før jeg reiser inn til havna igjen.
I havna tenker jeg å prøve meg litt på torsken som går inne i svingen der på 0,5 meters vann.
Og jada der var det fisk! så en liten stim på 5 kilos torsker som gikk sammen, 3 små torsk og 2 ganske fine så setter på en conrad wobler på ice pike stanga mi som er utrustet med ambis 6500 og sveiver inn litt fort, torsken ser woblern min 4 stk på engang men den største av dem raskest og får den.
Har nok aldri hatt så mye morro med en 1,8 kilos torsk noen gang for den raser bortover langs muren og man ser plogen etter den, når den snur seg plasker det i overflaten og greier! Men torsken har jo ikke noen god kondis så etter det er den ganske grei og følger med inn til land.
Ser etter litt at det kommer en ganske stor torsk inn på grunna her!!! Den største jeg har sett der på mange år faktisk!!! Vil tru den var 5-6 kilo og slenger woblern noen mete bortenfor den og sveiver den inn ca 1 meter foran nesa dens, allerede når den er 3 meter fra den ser den den og setter fart, sluker hele woblern i et jafs og kampen er igang!
Den svarer med å stå å riste og vri seg i alle mulig retninger før den endelig setter fart rett ut mot flytebrygga og bråsnur og kommer mot veggen der jeg står og sveiver som gal for å få inn slakken men den klarer å få woblern lenger ut i kjeften og etter enda et heftig utras løsner krokfestet:(
Sitter en halvtimes tid og slapper av bytter til spinner og da ser jeg at den torskestimen som var 5 kom tilbake på grunna igjen og et perfekt kast med spinnern 1 meter foran nesa på dem og rekker ikke å sveive engang før kampen med enda en torsk kan starte og etter litt plasking og noen utras vinner jeg kampen;D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)