Søk i denne bloggen

8.12.2009




I dag skulle jeg bare ned for å ta noen kast men hadde på følelsen at det kom til å bite laks i den store hølen bak bilverkstedet i grodarn og etter noen kast har jeg mista 2 små gjedder som ikke tar på nytt og da flytter jeg meg litt nedover til en dyp renne som jeg har sett en del fisk i tidligere og i dag ser jeg en bra stor laks bak en stein på andre siden og spinnern dras over hue dens noen ganger før den blir irritert og slår spinnern med halen!!!
På neste kast på samme plassen får laksen nok av den lille oransje spinnern min som hele tiden kommer over hue dens!!!
Og fisken fyker rett opp og tar spinnern i et kjempe hopp og kroker seg sjøl!!!
Denne laksen er jeg hele tiden sikker på at jeg kommer til å miste for den hopper og klarer å tvinne sena noen ganger rundt kroppen sin og den går under en stokk sånn at jeg var nødt til å komme meg i elva for å redde den!!! Og jeg rekker akkuratt å løsne den før den fyker rett oppstrøms og kjører seg godt inn i et kjerr og får løsnet den derfra også og da skal den nedover så får meg en ganske blaut løpe tur nedover!!!
Jeg prøver alt jeg kan å holde denne fisken men nytter overhode ikke for den er sur!!!! og vil til havs igjen men etter en lang og spennende kamp med noen flere rednings aksjoner i elva blir den endelig sliten!!!
men den trengte enda noen luftige hopp og sprell og den klarte heller ikke å la være å gjøre meg enda mere blaut men til slutt får jeg inntil land og får raskt den ene hånda inn i gjellene dens og slepper stanga og tar tak i halen med den andre!!!!
Men dere trur sikkert kampen var slutt her?? men neida!!! den klarer å sprelle seg løst fra hjern grepet mitt og klarer nesten å komme seg i elva igjen før jeg er over den og denne gangen får den noen kakk i hue og jeg lot jublen slippe løs!!!!!
Jeg veide den akkuratt og vekta viste 6000gram!!!! så da har jeg tatt 2 av de 3 største laksene i elva i år på 2 dager digger digger digger digger digger digger digger digger digger digger HVA SKAL JEG SI??? DETTE VAR HELT JÆVLA RÅTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Grattis med kongefangster om dagen... Virker som du virkelig er i siget om dagen...

    SvarSlett

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)