Søk i denne bloggen

4.14.2010

  jeg og en kompis reiste da ut på lørdag rundt 12 og var framme på øya rundt 16!! da var jeg passe sliten etter å ha rodd 3 km i en 7 foter med 2 store sekker som er overfylt med mat og drikke!!!! og med han oppi også er det jo ikke store plassen igjen!!!
Vi kommer oss da uttover et stykke før det blåser litt som gjør at denne lille greia som kalles en båt blir håpløs!! så da må jeg kjemp for vær meter!!!
Men var deilig å komme i land og fikse seg noen pølser og slappe litt av før vi begynner å fiske, etter et lite stykke har jeg en pen sjøørrett som bommer på sluken og den så jeg ikke igjen...
Etter et par timer til med fisking fra øya reiser vi ut til en plass hvor det pleier å være bra med hvitting og han får ned kroken litt før jeg meg får fort opp en hvitting på 300 gram men det var tydlig viss den eneste også men jeg får da en liten torsk som jeg koker til middag.
Jeg går og fisker til 24 og det eneste jeg legger merke til er at det så ut som det var mye småsild helt opp på land der for så ut som det blinka fra vannet egentlig over alt!! var ikke bare jeg som så det men han også!
Dagen etter var det ikke noe bedre...
Fiska rundt øya et par ganger uten å se eller å kjenne fisk så da prøver jeg meg litt på torsken og ikke lenge etter er frokosten sikra! En kilos torsk.
Sjer ikke mye etter dette bortsett fra at vi prøver litt mere på hvittingen men får bare 1 torsk vær og begge de svømmer enda.
Turen hjem gikk lettere da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)