Søk i denne bloggen

3.07.2009

MIN FØRSTE GJEDDE PÅ ISEN (endret)









Den nøyde seg ikke med silda nei den skulle faen meg ha hel foten også!!!
kjønner ikke hvordan foten min havnet inne den kjeften men det gjorde den og der satt den også!!




Jeg var ute noen timer i dag og prøvde meg på gjedda igjen, hadde ikke de helt store forhåpningen, og ble ikke større når jeg så hvor lite det tjernet jeg skulle teste var!!! Var ikke mere en 70-80 meter bredt og kansje 120 meter langt men satte ut 3 stenger og 3 snører og fant da raskt ut at det var ganske fin dypde der.
Så trudde jeg kansje skulle få kjenne et et par smågjedder på 0,5-1 kg.
Jeg prøvde et nytt type agn i dag, appetitt sild som luktet ganske sterkt og godt så ble spennende å se hva gjedda syntens om det;)
Det tok et par timer før jeg så at den ene stanga sto i en bue og da fikk jeg fart i beina for var redd for at stange skulle løsne men det gikk fint.
Når jeg kom fram hadde gjedda allerede dratt med seg en del meter og den nøyde seg ikke med det heller den fortsatte en stund før jeg fikk begynt å sveive.
Etter vært fått inn noen meter før den satte ut igjen men etter det fikk jeg den helt under hullet før den hadde enda et utras på noen meter og fikk den opp igjen og den forsvant ned igjen.
dette skjedde enda noen ganger før jeg fikk tak i gjellene på den og fått den helt opp.
Jeg begynte nå å lete etter søplesekken min og vekta men det fant jeg ikke for det lå igjen hjemme og det gjorden tanga også.
Jeg så ned i gapet på den og så bare at fortommen gikk ned i svelget og den blødde kraftig så tok fram samekniven og ga den noen kakk i huet før jeg skjerte over strupen dens for å se begynne å dra for få opp kroken og det gikk fint før den satte seg faste igjen.
Jeg hadde også glemt vekta så fikk ikke veid den før jeg kom til morra til hu som fattern bor hoss og der ble den veid til 3,5 kg.
Jeg brukte dobbel 20 cm stål fortom for jeg trudde jeg skulle et annet sted som var litt større og gadde heller ikke å bytte og det angrer jeg heller ikke på!!!
Hadde et napp til på et av snørene men den sleit før jeg kom fram og kan ikke kjønne hvordan den klarte det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

her kan dere komentere bildene og snakke om fiske og spørre vis det er noe dere lurer på:)